пʼятницю, 4 листопада 2016 р.





Тема.Початкові уявлення про фантазію. 
Усний опис однокласника.

Мета. Дати дітям початкове уявлення про фантазію, вчити усно складати опис предметів; розвивати зв’язне мовлення, творче мислення та уяву,    пам’ять; розвивати творчі здібності, фантазію та уяву; удосконалювати вміння знаходити нові вирішення завдань; формувати комунікативність, творчість,  виховувати взаємодопомогу, дружелюбність.

Обладнання. Малюнок Феї Фантазії


Хід заняття

І. Організаційна частина.
    На дошці  малюнок Феї Фантазії.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
 – А чи знаєте ви, що до кожного з нас часом навідується ця чарівна Фея Фантазія?
 – Що таке, на вашу думку, фантазія? (відповіді дітей)
 - Уявіть собі, що в вас виросли крила, куди б ви полетіли? (Відповіді учнів)

Розповідь вчителя.
– Уява і фантазія – одна з найважливіших сторін нашого життя. Страшно уявити, що було б, якби людина не володіла фантазією. Світ втратив би майже всіх наукових відкриттів, безліч творів мистецтва, діти не почули б казок і не змогли б грати в багато ігор. А чи можна засвоїти шкільну програму без уяви? Адже будь-яке навчання пов’язано з необхідністю щось уявити, оперувати абстрактними образами і поняттями. Все це неможливо зробити без уяви чи фантазії.

– Фантазія вміє перетворювати буденні речі на казкові: лиш торкнеться старого пенька своєю чарівною паличкою – і він стає кошлатим лісовиком; погляне на хмаринку в небі – і замість неї вже летить хвостатий дракон. А ще ця фея допомагає людям створювати прекрасні вірші, музику та картини. Фантазія дуже любить дітей. Сьогодні вона завітала до нашого класу і принесла з собою цікаві завдання.

ІІІ. Робота над темою.

     - Фантазувати зовсім не соромно, це престижно і корисно особливо вам, дітям. Коли ви були маленькі, ви вчилися фантазувати, коли копіювали поведінку своєї мами або тата. Розповідали казки, так як читала вам їх бабуся. На уроках читання ми з вами перетворюємося на казкових героїв і виконуємо їх ролі – це також фантазія. Кожен із вас уявляв себе чи то принцесою, чи зайчиком, чи хмаринкою і т.д.

Вправа 1. «Збільшення – зменшення».

– В казках, оповіданнях є фантастичного росту герої – Дюймовочка, Хлопчик-мізинчик, Гулівер, ліліпути, гноми. Можна збільшувати або зменшувати практично все: геометричні розміри, багатство, швидкість, відстань.

– Фантазія дала покористуватися вам чарівною паличкою, вона може збільшувати або зменшувати все, що захочеш. Що б ви хотіли збільшити, а що зменшити?

(Приклади відповідей учнів):

- Хотів би зменшити уроки, а збільшити мій вільний час.
– Хотіла б зменшити домашні завдання.
– Хочу збільшити цукерку до розміру холодильника, щоб можна було відрізати шматки ножем.
– Хочу збільшити краплі дощу до розмірів кавуна.

Вправа 2 «Намальоване – оживи!"

– Уявіть. Ви отримали від Феї Фантазії чудовий дар, все що ви намалюєте – оживає! Намалюйте в зошитах те, що б ви хотіли щоб ожило. (Наприклад: великих людей, вимираючих тварин, нових тварин і рослин і т.д.)

– За допомогою фантазії можна перетворювати людину в іншу людину, або ж в тварини (птахів, звірів, комах, риб), в рослини, в неживі предмети. Це б стало основою для багатьох нових вигаданих казок.

Вправа 3 «Перевтілення». (завд.2)

– У ваших зошитах є різні малюнки істот і неістот. Пофантазуйте, перевтільтеся і подивіться на світ їхніми очима. Як би ви себе поводили?

– Пригадайте казка, в яких одні герої перевтілюються  в інших?

Вправа 4 «Машина часу». Усний опис однокласника. (завд.3)

– У вашому класі з’явилася машина часу! Ви можете подорожувати в близьке і далеке минуле будь-якої країни і бути там будь-який час. Але міняти там нічого не можна, можна тільки дивитися. Ось ви потрапили до свого міста і вирішили піти у гості до свого однокласника з яким ви дружите зараз. Знайшли його будинок, квартиру, подзвонили у дзвінок. Двері відчинилися і ви побачили свого товариша на 10 років старшого. Опишіть, яким він став, яким ви його уявляєте. У своєму описі ви можете використати слова-опори в зошитах. (Діти фантазують та розповідають)

– Намалюйте за описом свого однокласника через 10 років.

Вправа 5 «Дзеркало часу».

– Що б ви хотіли подивитися у минулому на машині часу?  (Якими були мама і бабуся, коли їм було стільки ж років, скільки мені зараз? – Як жили динозаври?)

Висновок. Ви сьогодні гарно попрацювали. Познайомилися з феєю Фантазія і ще не раз будете зустрічатися з нею.





ІV. Підсумок заняття.
– Чи сподобалося вам фантазувати?

– Пофантазуйте і скажіть, ким би ви хотіли бути, якби не були людиною? 

Немає коментарів:

Дописати коментар